اخبار

کرم ضد آفتاب خوب چه ویژگی‌هایی دارد؟

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، آفتاب، یکی از اصلی‌ترین منابع ویتامین D بوده و منبع تغذیه تمامی گیاهان و گرمابخش زمین است. بدون نور و گرمای آفتاب زمین به یک متروکه خالی از سکنه تبدیل خواهد شد. اما همین آفتاب زندگی‌بخش می‌تواند مسبب بروز بسیاری از مسائل و مشکلات در پوست افراد باشد. آفتاب شامل ۳ رده فیلتر UV با نام‌های UVA ، UVB و UVC می‌شود. اشعه UVC توسط لایه اوزون فیلتر شده و به زمین نمی‌رسد اما دو اشعه دیگر می‌توانند از این لایه نیز عبور کرده و به سطح پوست برسند. پوست انسان به خودی خود قدرت مقابله و مبارزه با اشعه‌های UV آفتاب را ندارد. البته بهتر است اشاره کنیم این اشعه‌ها سرشار از ویتامین D نیز هستند اما قرارگیری طولانی مدت می‌تواند موجب بروز آفتاب سوختگی، سوزش، خشک شدن، انواع حساسیت و سرطان پوست شود. خرید ضد آفتاب می‌تواند به شما کمک کند تا از پوست خود در برابر این اشعه‌ها محافظت نمایید.

انواع ضد آفتاب

ضد آفتاب‌ها در انواع مختلفی تولید می‌شوند که همه یک هدف را دنبال می‌کنند، بالا بردن میزان حفاظت پوست در برابر فیلترهای UV. ضد آفتاب‌ها با عدد SPF یا همان Sun Protection Factor رده بندی می‌شوند. SPF درجه محافظت کرم ضد آفتاب در برابر اشعه‌های خورشید را نشان می‌دهد و می‌تواند از عدد ۱۰ تا ۱۰۰ باشد. به طور مثال اگر کرم ضد آفتابی SPF60 باشد به این معنی است که محافظت پوست در برابر اشعه‌های آفتاب را تا ۶۰ برابر بیشتر خواهد کرد. برای هر فصل، موقعیت جغرافیایی و مدت زمان قرار گیری در معرض نور خورشید باید از ضد آفتاب با درجه حفاظت متفاوتی استفاده کرد.

ضد آفتاب می‌تواند بی‌رنگ یا حاوی رنگ دانه باشد. در تولیدات جدید و به روز ضد آفتاب، بسیاری از آنها دارای ترکیبات کرم آبرسان و مرطوب کننده، فاقد روغن، ضد چروک و … هستند. در گذشته ضد آفتاب‌ها سفیدرنگ بودند و ظاهر پوست را بی‌روح می‌کردند، اما امروزه بسیاری از کمپانی‌های تولیدکننده کرم ضد آفتاب این مسئله را برطرف کرده و اقدام به تولید کرم ضد آفتاب‌هایی بی‌رنگ و یا حاوی رنگ دانه نموده‌اند. ضد آفتاب‌های حاوی رنگ دانه، فرد را تا حد بسیاری از خرید کرم پودر بی‌نیاز می‌کند، زیرا با پوشش دهی نسبی پوست وظیفه کرم پودر را نیز ایفا خواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *